Facebook Instagram Youtube Youtube Twitter Official Website of the Cathedral of Seville Only Official Site
SAN ISIDORO
SAN ISIDORO

Bartolomé Esteban MURILLO, 1655

Sacristía Mayor

SAN SEBASTIAN
SAN SEBASTIAN

Ramón BAYEU, 1670

Capilla de Scala

VIRGEN DE LOS REMEDIOS
VIRGEN DE LOS REMEDIOS

ANÓNIMO, Siglo XIV

Antecoro

VIRGEN DE LA ANTIGUA
VIRGEN DE LA ANTIGUA

ANÓNIMO, Siglo XIV

Capilla de la Antigua

SANTA JUSTA Y RUFINA
SANTA JUSTA Y RUFINA

,

SAN HERMENEGILDO
SAN HERMENEGILDO

Bartolomé Esteban MURILLO, 1668

Sala Capitular

SAN FERNANDO III
SAN FERNANDO III

Bartolomé Esteban MURILLO, 1668

Sala Capitular

SAN ISIDORO
SAN ISIDORO

Bartolomé Esteban MURILLO, 1668

Sala Capitular

SAN LEANDRO
SAN LEANDRO

Bartolomé Esteban MURILLO, 1668

Sala Capitular

SAN LAUREANO
SAN LAUREANO

Bartolomé Esteban MURILLO, 1668

Sala Capitular

SAN PÍO
SAN PÍO

Bartolomé Esteban MURILLO, 1668

Sala Capitular

SANTA JUSTA
SANTA JUSTA

Bartolomé Esteban MURILLO, 1668

Sala Capitular

SANTA RUFINA
SANTA RUFINA

, 1668

INMACULADA
INMACULADA

Bartolomé Esteban MURILLO, 1667

Sala Capitular

FIESTA DE CONSAGRACIÓN DE LA IGLESIA DEL SAGRARIO DE LA CATEDRAL
FIESTA DE CONSAGRACIÓN DE LA IGLESIA DEL SAGRARIO DE LA CATEDRAL

,

SANTIAGO EN LA BATALLA DE CLAVIJO
SANTIAGO EN LA BATALLA DE CLAVIJO

Juan de ROELAS, 1609

Capilla de Santiago

LA CENA DE EMAÚS
LA CENA DE EMAÚS

Seguidor de Francesco de MURA, Siglo XVIII

Oratorio del Señor Arzobispo

EL ÁNGEL DE LA GUARDA
EL ÁNGEL DE LA GUARDA

Bartolomé Esteban MURILLO, 1665 -1666

Capilla del Ángel de la Guarda

RETRATO DE LA VENERABLE MADRE DOROTEA
RETRATO DE LA VENERABLE MADRE DOROTEA

Bartolomé Esteban MURILLO, 1674

Capilla de Santiago

LA PIEDAD CON SAN VICENTE, SAN MIGUEL Y UN DONANTE
LA PIEDAD CON SAN VICENTE, SAN MIGUEL Y UN DONANTE

Juan NÚÑEZ, En torno a 1480

Sacristía de los Cálices

LAS BODAS DE CANÁ
LAS BODAS DE CANÁ

Frans FRANCKEN II, Hacia 1630

Capilla de San Hermenegildo

LA CIRCUNCISIÓN
LA CIRCUNCISIÓN

Jacob JORDAENS, 1669

Capilla de San Antonio

LA ADORACIÓN DE LOS REYES
LA ADORACIÓN DE LOS REYES

Jacob JORDAENS, 1669

Capilla de San Antonio

SAN JUAN BAUTISTA
SAN JUAN BAUTISTA

Francisco de ZURBARÁN, 1635 – 1645

Sala del Pabellón

SAN LÁZARO, SANTA MARTA Y SANTA MARÍA MAGDALENA
SAN LÁZARO, SANTA MARTA Y SANTA MARÍA MAGDALENA

Juan de VALDÉS LEAL, 1657 – 1658

Sala del Pabellón

ABRAHAM Y LOS TRES ÁNGELES
ABRAHAM Y LOS TRES ÁNGELES

Abraham VAN DIEPENBEEK, Siglo XVII

Sala del Pabellón

SAN PEDRO LIBERADO POR EL ÁNGEL
SAN PEDRO LIBERADO POR EL ÁNGEL

Juan de VALDÉS LEAL, En torno a 1656

Sala del Pabellón

LA DORMICIÓN DE LA VIRGEN
LA DORMICIÓN DE LA VIRGEN

Marcello COFFERMANS, siglo XVI

Sala Hipóstila o Sala de las Columnas

LA VIRGEN DEL ROSARIO
LA VIRGEN DEL ROSARIO

Francisco de ZURBARÁN, 1645 – 1650

Sala del Pabellón

LA TRINIDAD
LA TRINIDAD

Luis TRISTÁN, 1624

Capilla de Santiago

LA VIRGEN DE BELÉN
LA VIRGEN DE BELÉN

Alonso CANO, 1635-1637

Capilla de Belén

SANTA CATALINA Y SANTA BARBARA
SANTA CATALINA Y SANTA BARBARA

Hernando de ESTURNIDO, 1553 – 1556

Capilla de los Evangelistas

SANTA JUSTA Y RUFINA
SANTA JUSTA Y RUFINA

Hernando de ESTURMIO, 1553 – 1555

Capilla de los Evangelistas

SAN ANTONIO, SAN JUAN BAUTISTA Y SAN SEBASTIÁN
SAN ANTONIO, SAN JUAN BAUTISTA Y SAN SEBASTIÁN

Hernando de ESTURMIO, 1553 – 1556

Capilla de los Evangelistas

EL DESCENDIMIENTO
EL DESCENDIMIENTO

Pedro de CAMPAÑA, 1547

Sacristía Mayor

LA MAGDALENA
LA MAGDALENA

Artemisa GENTILLESHI, 1620

En restauración

INMACULADA CON EL RETRATO DE MIGUEL CID
INMACULADA CON EL RETRATO DE MIGUEL CID

Francisco PACHECO, 1620

Sala del Pabellón

previous arrow
next arrow
SAN ISIDORO
SAN ISIDORO
SAN SEBASTIAN
SAN SEBASTIAN
VIRGEN DE LOS REMEDIOS
VIRGEN DE LOS REMEDIOS
VIRGEN DE LA ANTIGUA
VIRGEN DE LA ANTIGUA
SANTA JUSTA Y RUFINA
SANTA JUSTA Y RUFINA
SAN HERMENEGILDO
SAN HERMENEGILDO
SAN FERNANDO III
SAN FERNANDO III
SAN ISIDORO
SAN ISIDORO
SAN LEANDRO
SAN LEANDRO
SAN LAUREANO
SAN LAUREANO
SAN PÍO
SAN PÍO
SANTA JUSTA
SANTA JUSTA
SANTA RUFINA
SANTA RUFINA
INMACULADA
INMACULADA
FIESTA DE CONSAGRACIÓN DE LA IGLESIA DEL SAGRARIO DE LA CATEDRAL
FIESTA DE CONSAGRACIÓN DE LA IGLESIA DEL SAGRARIO DE LA CATEDRAL
SANTIAGO EN LA BATALLA DE CLAVIJO
SANTIAGO EN LA BATALLA DE CLAVIJO
LA CENA DE EMAÚS
LA CENA DE EMAÚS
EL ÁNGEL DE LA GUARDA
EL ÁNGEL DE LA GUARDA
RETRATO DE LA VENERABLE MADRE DOROTEA
RETRATO DE LA VENERABLE MADRE DOROTEA
LA PIEDAD CON SAN VICENTE, SAN MIGUEL Y UN DONANTE
LA PIEDAD CON SAN VICENTE, SAN MIGUEL Y UN DONANTE
LAS BODAS DE CANÁ
LAS BODAS DE CANÁ
LA CIRCUNCISIÓN
LA CIRCUNCISIÓN
LA ADORACIÓN DE LOS REYES
LA ADORACIÓN DE LOS REYES
SAN JUAN BAUTISTA
SAN JUAN BAUTISTA
SAN LÁZARO, SANTA MARTA Y SANTA MARÍA MAGDALENA
SAN LÁZARO, SANTA MARTA Y SANTA MARÍA MAGDALENA
ABRAHAM Y LOS TRES ÁNGELES
ABRAHAM Y LOS TRES ÁNGELES
SAN PEDRO LIBERADO POR EL ÁNGEL
SAN PEDRO LIBERADO POR EL ÁNGEL
LA DORMICIÓN DE LA VIRGEN
LA DORMICIÓN DE LA VIRGEN
LA VIRGEN DEL ROSARIO
LA VIRGEN DEL ROSARIO
LA TRINIDAD
LA TRINIDAD
LA VIRGEN DE BELÉN
LA VIRGEN DE BELÉN
SANTA CATALINA Y SANTA BARBARA
SANTA CATALINA Y SANTA BARBARA
SANTA JUSTA Y RUFINA
SANTA JUSTA Y RUFINA
SAN ANTONIO, SAN JUAN BAUTISTA Y SAN SEBASTIÁN
SAN ANTONIO, SAN JUAN BAUTISTA Y SAN SEBASTIÁN
EL DESCENDIMIENTO
EL DESCENDIMIENTO
LA MAGDALENA
LA MAGDALENA
INMACULADA CON EL RETRATO DE MIGUEL CID
INMACULADA CON EL RETRATO DE MIGUEL CID
previous arrow
next arrow

Painting

The Cathedral of Seville boasts one of the richest collections of artistic treasures preserved within ecclesiastical environments, earning it recognition as one of the finest art galleries in Spain. With an updated inventory that includes eight hundred and thirty-three entries, the majority of these paintings are of the highest quality.

This treasure, which we now make known in small part, has been formed over the centuries as a result of the desire of the Chapter itself to enrich its Cathedral and the eagerness of many of its canons who commissioned paintings to decorate altarpieces and chapels. Likewise, the main Sevillian families who chose the Cathedral as the site for their burials, adorned their chapels with pictorial compositions, in addition to those who, in their wills, left part of their collections to be placed in its dependencies. Thus, from the 15th to the 19th century, the history of painting is profusely represented in the Sevillian Cathedral.

Worthy of mention are the marvelous grilles of the different chapels and altars that, with their solemn bars, have contributed decisively to the fact that today we can contemplate the works placed there as if they had just been made, in addition to being the distance from the exterior of the same, at which the author would suppose that his work would be admired. This was vital to ensure the proper conservation of the paintings that were not within direct reach of the viewer. Let us now visualize a small part of this rich pictorial legacy with which this fantastic monument delights us.

BUY
TICKETS